1.349 DPH a reklamné predmety vo firemnej praxi
JUDr. Michal Želonka
Reklamné predmety predstavujú dôležitú súčasť firemnej prezentácie a marketingovej stratégie mnohých spoločností. Z pohľadu zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty (DPH), má ich zdaňovanie určité špecifiká, ktoré je potrebné dôsledne rešpektovať.
Základným pravidlom je, že darovanie reklamných predmetov sa za určitých okolností nepovažuje za dodanie tovaru za protihodnotu, a teda nevzniká povinnosť odviesť DPH. Podľa § 8 ods. 3 zákona o DPH sa totiž bezodplatné odovzdanie tovaru považuje za dodanie za protihodnotu len v prípade, ak bola daň pri nadobudnutí tohto tovaru alebo jeho súčastí odpočítaná, a ak predmet nie je určený na reklamné účely alebo jeho hodnota presahuje zákonom stanovenú hranicu.
Zákon o DPH stanovuje, že bezodplatné dodanie reklamných predmetov s hodnotou nepresahujúcou 17 eur bez DPH za…